Tilts pār Aivieksti

Tilts pār Aivieksti netālu no Lubānas pils tika nopostīts pēc Pirmā pasaules kara un Latvijas Atbrīvošanas cīņām. Latvijas armijas karaspēka tehniskā daļa vēlāk uzcēla koka tiltu uz vecajiem mūra balstiem.

No 1936. līdz 1937. gadam uzņēmēja A. Šeņķa vadībā tika uzbūvēts jauns tilts pār Aivieksti pēc inženiera L. Francmaņa projekta. Tas izmaksā apmēram 13 tūkstošu latu. Tiek veikta arī mūra balstu rekonstrukcija.

Vāciešiem atkāpjoties, 1944. Gadā, tilts pār Aivieksti tika uzspridzināts, un 5 gadus pretī bijušajai pienotavai darbojas pārceltuve. 1948. gadā uz bijušajiem mūra balstiem uzbūvēja koka tiltu ar augstiem stiprinājumiem sānos.

Izmantojot šos pašus mūra balstus, 1964. Gadā tika uzbūvēts spriegotu siju dzelzsbetona tilts, bet 2002. gadā veikti tilta remontdarbi, kas izmaksā 315 000 latu (valsts investīciju nauda). Rekonstrukcijas projektu izstrādāja a/s „Viator”, bet remontu veica Smiltenes a/s „8.CBR”, kas veica arī melnā seguma rekonstrukcijas darbus ceļam Jaunkalsnava – Lubāna 10 km garumā par 490 000 latu.


The bridge over the river Aiviekste near Lubāna’s castle was destroyed after the World War I and the Latvian Liberation struggles. The technical division of Latvian army’s troop later built a wooden bridge on the old stone pillars.

From 1936 to 1937 was built a new bridge over the Aiviekste in the lead of a businessman named A. Šķeņķis and according to engineer’s L. Francmanis project. The costs were about 13 thousand lats. Also stone pillars were reconstructed.

During Germans retreat in 1944, the bridge over the Aiviekste was detonated; 5 years after this accident worked a ferry opposite the former dairy to bring people over the river. 1948 on the former stone pillars was built a new wooden bridge with high mounts on the side.

Using these some stone pillars in 1964 a concrete bridge with tightened beams was constructed, but in 2002 the bridge was repaired, which cost 315 000 lats (state investment money). Reconstruction project was developed by a/s "Viator", but repairs were done by Smiltene’s a/s "8.CBR", which also performs the tarmac road reconstruction on road Jaunkalsnava – Lubāna in length of 10 km for  490 000 lats.

 

Lubānas apvienības pārvaldes vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu valodā „cookies”) papildus informāciju skat. šeit.